piątek, 10 kwietnia 2015

13. Szklany tron - Sarah J. Mass


Kocham biblioteki, bo prawdopodobnie gdyby nie one nie wiedziałabym o istnieniu połowy rewelacyjnych książek. Przykładem właśnie bibliotecznej zdobyczy ostatnich tygodni był  „Szklany tron” autorstwa Sarah J. Mass. Nie byłam pewna czy ją wziąć czy nie, a że mogłam wypożyczyć jeszcze jedną to pomyślałam, że może akurat będzie to coś ciekawego i nie pomyliłam się! Ale przejdźmy do opisu.

- Czujesz się samotna? - wyrwało mu się.
- Samotna? (...) Nie. Potrafię dać sobie radę sama, o ile mam co czytać.

W książce poznajemy siedemnastoletnią Celene Sardothien jest ona najlepszą zabójczynią Adarlanu, która przed rokiem popełniła ogromny błąd pozwalając się złapać i skazać na dożywotnią pracę w kopalni soli. Jednak pewnego dnia w kopalni zjawia się sam książę wraz z dowódcą straży, który składa Celenie propozycję dzięki, której dziewczyna za kilka lat znów może być wolna lub zostania i umrze za jakiś czas w Endovier. Ponieważ Celena zdaje sobie sprawę ze swojego położenia zgadza się i wyjeżdża do zamku, w którym to odbędzie się turniej gdzie nagrodą jest zostanie królewskim zabójcą.

- Mam mózg po to, aby osądzać i budować opinie.
- A serce masz po to, aby powstrzymywać się od wygłaszania krzywdzących, surowych osądów.

Czytają opis tej książki miałam mieszane uczucia, ponieważ już od pewnego czasu książki z miłosnymi trójkątami mi nie odpowiadają, lecz w tej historii było to pokazane bardzo pobieżnie co mi się podobało. W niewielu książkach można przeczytać coś o takiej dziewczynie jak Celene silnej, twardej i odważnej. Książę Dorian, który to wyciągnął naszą bohaterkę z kopani nie przypadł mi do gustu, ale za to dowódca straży Cheol bardzo. ( :D )
Według mnie każdy element tej książki złożył się na świetną powieść o przetrwaniu i różnych ścieżkach losu różnych osób przecinających się w całkowicie odmiennych sytuacjach podczas trwania naszej pogmatwanej egzystencji.

Jestem ogromnie szczęśliwa, że skusiłam się na tę książkę i mam zamiar sobie ją zakupić do mojej domowej biblioteczki wraz z tomem II i wszystkim, które w tej serii jeszcze wyjdą! 
Gorąco polecam ;*



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz